Noutăţi în industria tipografică

Vrei să-ţi tipăreşti un obiect? Acum poţi, cu imprimanta 3D destinată uzului caznic 
22/12/2015
Diferenţele dintre tipografia digitală şi tipografia offset
22/12/2015

Noutăţi în industria tipografică

La aparitia fiecarui mijloc nou de comunicare in masa – radioul, televiziunea, Internetul – se auzeau voci care clamau: Epoca lui Gutenberg a luat sfarsit, cartea tiparita si ziarele vor disparea! Dar de fapt a inceput o competitie prin care tipografia se perfectioneaza cu tehnologii superioare si se pare ca va rezista mult timp concurentei.

Despre noutatile in domeniul industriei si artei tipogarfice am aflat vizitand la Complexul Expozitional Romexpo targul de tipar Print Show, care a avut loc in paralel cu prima editie a targului de productie publicitara Advertising Show, sub genericul Print & Advertising Show, in perioada 23 – 27 septembrie a.c.

La aceasta manifestare expozitionala au participat un numar de 164 de firme ocupand intregul pavilion central si un numar de firme subexpozante, incat se poate afirma participarea a 400 de firme, din Romania si din alte tari: Austria, Belgia, Cipru, Elvetia, Cehia, Germania, Liechtenstein, Marea Britanie, Olanda, R. Moldova, Suedia, Turcia si Ungaria.

Productia industriala realizata de activitatea editoriala poligrafica s-a ridicat in 2001 la cifra de 12.283 miliarde lei, in crestere exploziva fata de nivelul anilor anteriori. |n prezent efectivul de salariati in aceasta ramura este de 42 mii salariati.

In ce priveste noutatile tehnice, publicul larg, specialistii si firmele de comercializare au gasit in standuri numeroase noutati, dintre care mentionam:

* o premiera absoluta a constituit-o lansarea oficiala in Romania a celui mai rapid calculator personal din lume, Power Mac G5, disponibil imediat pentru vanzare, cu un procesor desktop pe 64 biti, primul din lume. Acest procesor ofera posibilitati de expansiune fara precedent pentru memorie pana la 8 GB;
* materiale pentru inscriptionari textile cu rezistenta la spalare care pot fi aplicate pe materiale textile tratate siliconic, materiale din poliester, nylon, material flexibil din PVC, piele s.a.;
* compania Algernon Impex a prezentat folii pentru grafica, folii reflectorizante cu agrement tehnic pentru indicatoare rutiere, benzi reflectorizante pentru echipamente de protectie (politie, pompieri, lucratori la salubritate, lucratori la drumuri);
* au fost expuse toate procedeele tipografice noi, depunerea prin ionizare, transferul termic, jeturi de cerneluri si o varietate a sistemului de imprimare digitala care pot reproduce texte, lucrari in culori sau metalizate;
* au fost prezentate si o serie de produse ca ambalaje de hartie, carton ondulat si folie, masini, echipamente si materiale ale unor producatori din domenii ca productia de cutii de carton, masini de indoit si lipit, masini de aplicat ferestre, de format cutii din semifabricate plane, carton ondulat, masini de stantare, solutii complete pentru producerea foliilor si o mare varietate de consumabile tipografice ca cerneluri, culori pentru policromie ideale pentru tiparituri de publicatii sau ambalaje rigide si flexibile.

In cadrul Print & Advertising Show a avut loc un concurs pentru calitatea tiparului pe sectiuni, premiile I fiind castigate de: sectiunea Carte brosurata, – RA Monitorul Oficial, pentru albumul Preziozi in Romania; sectiunea Carte legata, – Tipografia Everest, pentru catalogul Inner Light; sectiunea ziar, – Tipografia Expres, pentru Evenimentul de duminica; sectiunea Revista – Master Print Super Offset, pentru revista Igloo Habitat & Arhitectura; sectiunea Imprimate comerciale, – Master Print Super Offset, pentru mapa + 5 volante SAFF; sectiunea Ambalaje tiparite pe hartie si carton – Transilvania Pack & Print, pentru cutie Corn Flakes; sectiunea Ambalaje tiparite pe suport flexibil – Gebacolor, pentru eticheta Mandy.

Dintr-un sondaj de opinie efectuat de Departamentul Marketing Romexpo privind parera asupra calitatii acestei manifestari retinem: expozantii au avut o parere foarte buna asupra nivelului expozitiei in proportie de 86%; participantii au realizat noi contacte de afaceri in proportie de 88%; s-au consolidat relatii cu partenerii traditioali in proportii de 85%.

Comments are closed.